Gamification in de klas

Sem van Geffen heeft een boek geschreven over het ontwerpen van spelvormen. Kinderen. pubers en jongvolwassenen willen de wereld ontdekken en dat doen ze het liefst door te spelen. Met behulp van gamification zijn we nog beter in staat om in te spelen op deze behoefte van kinderen.

Game- of spelelementen kunnen worden geïntegreerd in een rijke context met haalbare, uitdagende opdrachten. Voor het gamificeren van leersituaties kunnen verschillende opties toegepast worden. Van een eenvoudig bordspel met geïntegreerde leerinhoud tot een complete game-ervaring inclusief storytelling.

Gamification biedt ouders, docenten, kinderen een grote kans om uitdagend en betekenisvolle aktiviteiten te ontwikkelen. Speciaal afgestemd op de behoeften van het kind en andere betrokkenen.

Speeltheater Wishdom – De Praktijk

Speeltheater Wishdom ontwikkelt speelactiviteiten in die enerzijds aansluiten op de ontwikkelbehoefte van hoogbegaafde kinderen. Anderszijds sluiten de speelactiviteiten aan op het onderwijs van de 21e eeuw.

Voor meer informatie, advies of begeleiding kunt u contact opnemen met Carola Pelder.

 

 

Nieuwsbrief

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden, dan kunt u zich opgeven voor de nieuwsbrief.

You have Successfully Subscribed!