Spelend Ontdekken en Ontwikkelen. Dat ben ik.

Speel je dromen waar

De huidige economie is veranderlijker dan ooit.  Hoe help je kinderen om te gaan met een toekomst waarin constante verandering en ontwikkeling het uitgangspunt is?  Hoe zorg je ervoor, dat kinderen zich kunnen ontwikkelen tot veerkrachtige mensen, zodat zij om kunnen gaan met de uitdagingen, teleurstellingen van het leven? Hoe zorg je ervoor, dat kinderen zo goed mogelijk hun eigen talenten en potentieel leren benutten? Je eigen weg bewandelen, je dromen waar maken, dichtbij jezelf blijven, je hart volgen, voor jezelf opkomen. Het is een heel avontuur volop keuzes, dilemma’s, beslissingen, tegenslag en voorspoed. Een avontuur dat vraagt om moed, lef en vertrouwen.

In de veranderende economie is het belangrijk dat je sterk in je schoenen staat. Dat je weet wat je wilt, impact weet te maken. Tegelijkertijd vinden we het steeds belangrijker dat je een rol kan vervullen die van betekenis is.  Hoe krijg je inzicht in wat je werkelijk wilt en wat je drijft? Deze persoonlijke ontdekkingsreis is voor mij het belangrijkste uitgangspunt bij de ontwikkeling van eigentijdse kinderprogramma’s. Het is mijn uitdaging om deze persoonlijke ontdekkingsreis tot een mooi avontuur te maken, waarbij je plezier kunt beleven en de uitdagingen herkent om jezelf te blijven ontwikkelen. Ik heb de speelkracht nodig om koers te houden bij het uitwerken van mijn dromen en doelen.

Niet weten wat je wilt? Dat is een kans.

Voor een hele grote groep kinderen is het niet vanzelfsprekend, dat zij weten wat zij graag willen worden. Zij kunnen gedemotiveerd raken en het contact kwijt raken met zichzelf en zo ook met de wereld om hen heen. In deze veranderlijke tijd is het niet eens zo’n gek uitgangspunt, dat veel kinderen niet weten wat ze willen worden.  Want wie weet hoe de toekomst erover 10 of 20 jaar uit ziet?
Ik niet. Al deze onzekerheden zet ik om in kansen.  Het is het de uitdaging om kinderen aan te moedigen te investeren in datgene waar ze plezier in hebben.  Plezier is een krachtige motor die helpt bij het ontdekken van talenten en passie. Tegelijkertijd heeft deze benadering een positieve invloed op gezondheid en welzijn. Als je plezier het kompas laat zijn, dan ontwikkelen kinderen van binnenuit een sterke intrinsieke motivatie om datgene te gaan doen wat van nature het beste bij hen past. De toekomst ligt dan veel meer in handbereik van de kinderen zelf. De kinderen zelf zijn de toekomst geworden.

Spelen en zelflerend vermogen

Als je kinderen wilt helpen bij het onderzoeken van hun talenten en passie, dan is het belangrijk op zoek te gaan naar hun persoonlijke drijfveren. Waar worden kinderen enthousiast van? Waar gaan hun ogen van glimmen? Kinderen helpen in het ontwikkelen van hun motivatie, wilskracht, zelflerend vermogen. Hoe doe je dat? Wetenschappelijk onderzoek toont aan, dat kinderen een nieuwsgierige en onderzoekende houding ontwikkelen als ze beschikken over vrije speel- en onderzoeksruimte. Het plezier dat kinderen dan ontwikkelen versterkt de intrinsieke motivatie en het zelflerend vermogen.
Hoe kun je kinderen dan beschermen, sturen? Geef kinderen een verhaal mee, als kader. Een krachtig verhaal, dat kinderen nieuwsgierig maakt, helpt hun faalangst te overwinnen, succeservaringen brengt. Een avontuurlijk verhalenspel waarin de uitdagingen, inzichten en leerervaringen verscholen liggen die kinderen nodig hebben om sterke en evenwichtige persoonlijkheden te worden.

Terwijl kinderen ouder worden kan de persoonlijke ontwikkeling en het leren tot meer weerstand leiden.  Weerstand, die vanuit het kind zelf ontstaat of van buitenaf. Op weg naar volwassenheid ontwikkelen we emoties die ons kunnen afremmen in onze groei. Denk aan schaamte, twijfel of afwijzing. Emoties die zich in onszelf ontwikkelen of versterkt worden door reacties en gedrag van anderen. Het zijn emoties die ons pijn kunnen doen.  Als iemand ons negeert kan dat pijn doen.  We kunnen onszelf op verschillende manieren helpen dit ongemakkelijke gevoel te overwinnen. De meest gebruikelijke manieren zijn: vluchten en vechten.  Letterlijk of figuurlijk. Een andere manier om weerstand te overwinnen is door te gaan spelen.

Over ongemakkelijke emoties gesproken. Schaamte is een ongemakkelijk gevoel. Dat klopt. Tegelijkertijd is juist dit gevoel dat laat zien, dat je aan het groeien bent. Je wordt jezelf bewust van nieuw talent, nieuw gedrag.   Het onderdrukken van het gevoel van schaamte, is het onderdrukken van je eigen ontwikkeling. Door te spelen met het gevoel van schaamte, help je jezelf te blijven groeien. Zo zijn er nog veel meer emoties, die liever onderdrukken omdat ze ongemakkelijk voelen. Hellup, ben ik dat?! Emoties zijn er niet voor niets. Ze hebben allemaal betekenis. Al spelend ontdek je de kracht van emoties en gevoelens. Ze helpen balans te herstellen en koers te houden op je eigen weg. Jezelf ontdekken, dat is verrassend!

Spelend Ontdekken en Ontwikkelen

Een sterke relatie tussen bewust worden van je persoonlijke drijfveren, je passie en speelkracht ontdekte ik vooral toen ik het zelf ging doen. In afgelopen jaren heb ik enorm veel onderzoek gedaan naar de kracht van spelen in relatie tot persoonlijke ontwikkeling.  Theoretisch en praktisch. Het onderzoek bestond uit literatuuronderzoek, bezoek aan lezingen, seminars, trainingen. Ik bezocht trainingen in binnen- en buitenland. Gedreven door een sterk verlangen naar rust en plezier.  Het vertrouwen in de groeikracht van spelen werd steeds sterker.  Ik herkende de impact die het had op groei en balans in emoties, gedachten, gedrag, ontwikkeling. Mijn eigen burnout, was daarin een onverwachte maar achteraf welkome en indringende ervaring. De belangrijkste stap die voor mij nodig was om maximaal te kunnen profiteren van de speelkracht was respect ontwikkelen voor mijn eigen bewuste en onbewuste gedrag, emoties, keuzes, drijfveren en wensen. Jezelf helemaal kunnen accepteren in je plezier, je nieuwsgierigheid, het niet weten, het falen, maar ook de nieuwe ontdekkingen, nieuwe talenten, de successen, het applaus.  Ik heb me nogal eens vergaloppeert in het idee dat ik heel veel alleen kon en moest. Uit angst mijn kwetsbaarheid te laten zien en daarop veroordeeld te worden. De omwenteling van angst naar vertrouwen ontwikkelde zich op het moment, dat ik leerde hoe ik mezelf op een positieve manier kon gaan zien en waarderen.  Ik ontwikkelde een taal, een beeldtaal, een beeldverhaal dat mij optilde en stimuleerde om heel dichtbij mijn eigen plezier te blijven. Wat is het toch een uitdaging om jezelf te kunnen en mogen zijn.

Dromen, durven, doen……. dan knoeien, groeien, bloeien.

Ben Tiggelaar heeft gelijk. Hij schreef een buitengewoon populair boek. Dromen, durven, doen. Met als subtitel Het managen van de lastigste persoon op aarde: jezelf.  Het is inderdaad pittig om je hart te volgen en je dromen na te jagen.  Niks zweverigs aan. Integendeel. Je hart volgen is echt voor stoere bikkels, die zichzelf, hun gezondheid en toekomst serieus nemen.  Een belangrijke stap in de goede richting: leer in alle uitdagingen, obstakels, ervaringen de helpende hand te herkennen in het realiseren van je droomwens.

Play the story of your life – Het stappenplan:

  • Stap 1. Vraag jezelf af of je behoefte hebt aan meer plezier, passie en voldoening in het leven.
  • Stap 2. Durf te wensen en te dromen.
  • Stap 3. Klop aan bij je diepste wens of droom, maak er contact mee. Speel ermee en vergroot het uit. Wat zie je, hoor je.
  • Stap 4. Dan is het avontuur eigenlijk al begonnen. Herken dan stap voor stap hoe alle ervaringen, obstakels je helpen bij het realiseren van je droom, wens, doel.
  • Stap 5. Ontdek hoe je emoties en een realistisch verhaal je helpen koers te houden op weg naar jouw droom, doel, missie. Het is de kunst om je droom, doel op te bouwen in overzichtelijke en haalbare stappen. Maak gebruik van beeldverhalen en zoek steeds de rode draad. Durf te vertrouwen op je emoties. Ze zijn er om je te helpen.  Als je de weg even kwijt bent, speel gewoon Plezier.
  • Stap 6. Verwonderd? Speel Verwondering en ontdek nieuwe wegen die je verder helpen.  Voel je je niet gezien? Speel de Afgewezene en ontdek alle ruimte die je krijgt om in de schaduw jezelf opnieuw te ontdekken.  Voel je je niet begrepen? Speel De Niet Begrepene en ontdek dat er een rol op je wacht als bijvoorbeeld coach, docent.  Speel en ontdek hoe talenten naar boven komen.
  • Stap 7. Heel belangrijk! Wees je bewust van alle ontwikkelstappen die je zet.  Je bent aan het KNOEIEN, groeien EN bloeien.  Blijf de humor zien, geef jezelf een knipoog en een vette knuffel op z’n tijd. Zie je het soms niet meer zitten? Dat is heel gebruikelijk. Blijf er niet te lang mee rondlopen. Als je er teveel last van krijgt, dan is het tijd voor een nieuwe speelronde. Speel dan Grote Treurnis en ontdek wederom de verborgen schat, die je uit het oog verloren had!  Je bent weer op de goede weg. Ruimte om weer te genieten. Pas op. Speel afwisselend Grote Blijdschap en Grote Treurnis om de balans te houden en met beide benen op de grond te blijven. Ga dan weer rustig verder op weg naar je doel.
  • Stap 8. Vier je successen.
  • Stap 9. Maak je klaar voor een nieuw avontuur en begin weer bij stap 1.

Alle inzichten en ervaringen heb ik gebundeld in de aanpak Spelend Ontdekken en Ontwikkelen. Het belangrijkste uitgangspunt is, is dat je mag zijn wie je bent.  Met vertel-, speel- en theaterkunsten worden werkvormen ingezet om kinderen bewust te maken van hun drijfveren, hun talenten en hoe je deze kunt benutten in de dagelijkse praktijk.  Welk verhaal versterkt jouw droom, wens, doel, missie?

Belangrijke speerpunten in de aanpak zijn gebaseerd op

  • Storyline Approach
  • De Creatiespiraal
  • De Heroes Journey
  • Geweldloze communicatie

De Storyline Approach biedt heel veel handvatten om interessant onderwijs aan te bieden. De methode Storyline Approach wordt benut om samenhang te brengen in het onderwijsaanbod en het ontwikkelpotentieel van de kinderen. Ter versterking van het creatieve ontwikkelproces wordt tevens gewerkt met de Creatiespiraal en de Heroes Journey.  In dit project maken we gebruik van verhalen, de speelkracht en verbeeldingskracht die kinderen nodig hebben om betekenis en expressie te geven aan hun dromen, wensen en doelen. Deze vaardigheden kun je leren en ontwikkelen en geven kinderen een grote positieve stimulans om te blijven investeren in hun eigen ontwikkeling.  Hoe concreter je dromen, wensen en doelen zijn, deste groter de kans is, dat je ze kunt realiseren.  Verhalen hebben de kracht dat ze je helpen inzicht te geven in het verloop van een gebeurtenis. Kinderen gaan ontdekken hoe ze zelf het verloop van een verhaal, een gebeurtenis kunnen beïnvloeden.de groeimotor zijn voor plezier in een leven lang ontwikkelen.  Zodat kinderen, volwassenen kunnen blijven knoeien, groeien en bloeien. Gun jezelf een schitterend verhaal. Graag tot SOO!

Naslagwerk: 
De Storyline Approach – www.storyline-scotland.com (gemotiveerd leren en ontwikkelen)
De Creatiespiraal – Marinus Knoope (de weg van wens naar werkelijkheid)
De Ontknooping – Marinus Knoope (emoties, een weg uit negatieve spiraal)
Storytelling in 12 stappen: op reis met de held – Mieke Bouma
Geweldloze communicatie – Marschall B. Rosenberg

De vraag die mij het meest boeit is waarom de speelkracht niet veel meer ingezet wordt. Tegelijkertijd denk ik het antwoord ook te kennen. Het is best heel spannend om jezelf te laten zien.  Zeker als je nieuwe kanten van jezelf, ideeën, wensen en dromen deelt.  Want afwijzing, kritiek ligt op de loer. In spelen ervaar ik de vliegwiel voor persoonlijke groei. Het is belangrijk om de nieuwe kanten van jezelf, nieuwe ideeën, wensen en dromen de tijd te geven. Dat is de weg naar groei en bloei. Stap voor stap. Spelen betekent voor mij worden en zijn wie je bent.

Stap voor stap zal de werkmap Spelend Ontdekken en Ontwikkelen zich uitbreiden.

  1. 1982personeelsmanager, organisatie-adviseur, hr-adviseur, coach, directie-secretaresse
  2. 2009Geluksboetiek, Verkoop producten en creatieve activiteiten m.b.t. persoonlijke ontwikkeling en teambuilding
  3. 2012 ontwerp verhalen Wishdom World
  4. 2016Geluksboetiek verhuist naar Boxdorp in Wishdom World
  5. 2016wijziging bedrijfsnaam, Studio Wishdom
  6. 2018introductie Avonturenboek

Carola Pelder

Portretfoto: OOGST

Mijn droom, visie, aanpak

Mijn droom

Ik droom van een avonturenpark, waar kinderen, jongeren, volwassenen naar hartelust kunnen spelen. Ik stel me voor, dat we in het spelen de leukste en mooiste ontmoetingen kunnen hebben. Ontmoetingen van hart tot hart. Ontmoetingen die je ontroeren en inspireren het beste van jezelf te laten zien.

Mijn visie

Ieder mens leeft, bewust of onbewust, vanuit een diep verlangen om in veiligheid en vrijheid zijn eigen weg te gaan. Ieder mens beschikt over een unieke combinatie aan talenten en mogelijkheden die de bouwstenen vormen om je eigen dromen en hartsverlangens te verwezenlijken. Het vrij kunnen spelen biedt allerlei mogelijkheden om de praktische realiteit van individuele dromen en hartsverlangens te onderzoeken. Het belangrijkste vertrekpunt om te kunnen blijven groeien in de benodigde talenten en vaardigheden is plezier.  Plezier kan een belangrijk tegenwicht vormen bij alle lastige hindernissen die je onderweg tegenkomt. Bij het onderzoeken en realiseren van dromen en wensen is het noodzakelijk om over voldoende veerkracht te beschikken. De veerkracht bouw je op in ervaringen zelf. Het is de kunst om het bouwen aan je dromen en hartsverlangens te gaan ervaren als een spannend en mooi avontuur. Het ervaren van plezier heeft een positieve werking op de ontwikkeling van ons brein en stimuleert positieve gevoelens over onszelf. Het maken van plezier, dat kun je leren.

Onze gedachten beïnvloeden voor een groot gedeelte onze werkelijkheid. Kans is groot, dat bij een negatief zelfbeeld, de werkelijkheid hieraan lijkt te voldoen.  Het ontwikkelen van positief zelfbeeld met een betekenisvol leven, vraagt om een positieve houding ten opzichte van je eigen dromen, wensen en talenten.

Je eigen weg kunnen gaan met een positieve wens. Bijvoorbeeld “Ik wil mijn werk met veel plezier doen.” Het is de uitdaging om de juiste voorwaarden te scheppen die je diepste wensen, dromen en talenten kunnen laten groeien.

Ook minder positieve ervaringen horen bij het leven.  Soms veel meer dan ons lief is. De kunst is om in ervaringen de aanwijzingen te leren herkennen die je verder helpen. ‘Wat kan ik leren van deze ervaring?’  en ‘Hoe helpt deze ervaring mij in het realiseren van mijn wens of droom?”  Het ontwikkelen van een positieve gedachtenpatroon kun je leren.  Positieve beeldende werkvormen en llustraties hebben aangetoond een sterk positief effect te hebben op ons brein en welzijn. Hoe levensechter, hoe groter de impact.

Concrete aanpak

In de opzet van mijn projecten ligt de focus op het ontwikkelen van een constructieve manier van denken en handelen, die helpt bij het ombuigen van belemmerende gedachten die de individuele groei en ontwikkeling in de weg kunnen staan. Het is de kunst om het bouwen aan je dromen en hartsverlangens te gaan ervaren als een spannend en mooi avontuur.

Stappenplan – Stap in je eigen avontuur

  1. Ga op zoek naar aktiviteiten die je plezier en voldoening brengen.
  2. Durf te wensen en te dromen.
  3. Stap in de verbeelding en vergroot het uit.
  4. Ontdek in alle (ook schijnbaar negatieve) ervaringen kansen om jouw droom of doelen te realiseren
  5. Verwonder je over de mogelijkheden. Speel verwondering.
  6. Vier de stappen die je zet.
  7. Blijf trouw aan je eigen dromen en wensen.
  8. Geniet van het avontuur

Wil je trouw blijven aan je eigen dromen en wensen, dan helpt het om te gaan spelen. Met vertel-, speel- en theaterkunst kun je dromen en wensen extra kracht bij zetten. Veel plezier!

 

 

 

Burnout. Een straf of geschenk?

Ik heet Carola Pelder (1964).  Een burnout zette mijn leven op z’n kop.  Het was het begin van een onvergetelijk avontuur.

In mijn zoektocht naar wat mij werkelijk dreef, ontwikkelde ik een omgeving die mij inzicht moest geven in mijn gevoelswereld. Hoe pak ik die interne criticus aan?  Mag niet, kan niet…. ik had het allemaal wel 1000 keer gehoord. Ik ging op zoek naar het verhaal dat ik nodig had om heel dichtbij mezelf te komen. Ver weg van die criticus.  Ik wilde rust, structuur en plezier in mijn leven terug. Ik ontwikkelde een karakter dat mij moest helpen. Ik maakte een hart en bracht tot leven. Zo ontstond prof. Plezier.  Professor Plezier stond symbool voor mijn diepste wens, mijn hartenwens. Hij kreeg van mij de opdracht om, hoe kan het ook anders, vooral veel plezier te maken. Het heeft een aardige tijd geduurd voor ik snapte hoe hij werkte. Waar was hij toen ik het moeilijk had? Hoe kon het zijn, dat ik hem kwijt was geraakt? Hoe kon ik die interne criticus de baas worden? Hoe is het met die interne criticus afgelopen? Wat moest ik doen om het contact met professor Plezier nooit meer kwijt te raken? Was er een saboteur in mij actief, die helemaal geen belang had aan plezier? Ik bracht Stekel tot leven. Stekel stond symbool voor mijn eigen criticus. Toen ik Stekel beter leerde kennen, ontdekte ik dat hij mij wat kon leren.  Sterker nog. Zonder Stekel zou ik kwetsbaar blijven.  Ik moest vrienden sluiten met Stekel. Zo kwam ik oog in oog te staan met mijn grootste angst. De angst van afwijzing. Wie bedenkt het om vriendschap te sluiten met het gevoel van afwijzing? Deze stap opende voorzichtig de deur naar meer persoonlijke vrijheid.  Door de pijn van afwijzing te omarmen, kreeg ik meer begrip en waardering voor Stekel. Ik begreep waarom de pijn van afwijzing, behalve pittig was, ook veel ruimte gaf. De periodes dat ik last had van het pijnlijke gevoel van afgewezen worden, werden steeds korter.  Zo ontdekte ik hoe ik heel dichtbij mezelf kon blijven en tegelijkertijd mezelf kon blijven ontwikkelen door nieuwe uitdagingen aan te gaan. Dit proces had ik nooit aangekund als ik niet heel veel vertrouwen had gehad in de speelkracht van emoties.  Er kwam meer en meer ruimte voor mijn creativiteit, nieuwe ideeën en oplossingen. Het verlegen en stille meisje dat ik altijd was, bleek enorm creatief en speels te zijn.  Ben ik dat? Niet alleen mijn omgeving, maar ook ikzelf hebben moeten wennen aan mijn werkelijke ik. Als er één was die prof. Plezier opzij had geschoven, dan was ik het.  Wat als ik deze burnout nooit als zo heftig had ervaren? Wat was er dan van mij geworden? Ik gun niemand een burnout. Ik gun iedereen een prof. Plezier. Een positieve kracht in jezelf, die er altijd voor je is, die je oppept en sterker maakt. Ik wil graag geloven, dat heel veel mensen deze kracht in zichzelf kan opwekken. Jong geleerd, is oud gedaan.

De opbrengst van mijn burnout was behalve heel indringend, eenzaam ook verrassend mooi. De inzichten, ervaringen, vaardigheden, talenten die ik in alle  jaren ontwikkeld heb zijn verwerkt in een eigen speelprogramma voor kinderen.  Het maken van plezier, neemt een belangrijke plaats in. Het is voor mij het kompas en de smeerolie om te blijven knoeien, groeien en bloeien.  Plezier maken en delen, om geluk te kunnen vermenigvuldigen. Dat is wat ik ten diepste wil.

Prof. Plezier, Stekel en Katinka helpen mij om sterke verhalen te delen over ontwikkeling van weerbaarheid, lef en moed om in jezelf te geloven en je eigen weg te kunnen gaan.

 

 

Ontstaan van Wishom World

“Volg je hart, met gezond verstand”

Volg je hart. Datgene doen, waar je het beste tot je recht komt. Datgene doen waar je veel plezier uithaalt en waarmee je anderen kunt inspireren. Dat was wat ik wilde.
Jarenlang stimuleerde ik anderen in hun ontwikkeling om het beste uit zichzelf te halen.  Op het moment, dat ik met een burnout thuis kwam te zitten, was het de beurt aan mij. Mijn hart volgen, mijn eigen weg gaan. Dat was mijn uitdaging.  Het was nog hard werken om goed zicht te krijgen op mijn potentieel, mijn talenten en de nieuwe rol die mij het beste paste. Ik maakte van mijn zoektocht een avontuur. Met plezier als kompas. Het werd een groots avontuur. Wanneer luister ik naar mijn hart? Wanneer luister ik naar mijn verstand? Welke van beide moest ik serieus nemen? Er was veel te ontdekken en te overwinnen. De grootste uitdaging, was het overwinnen van mijn eigen angsten en vooroordelen. Ik kon mezelf behoorlijk in de weg zitten. “Wat zullen anderen ervan vinden?” “Daar kan ik toch nooit mijn geld mee verdienen?” Ik merkte al snel op dat mijn verstand teveel geleid werd door oude ideeën. Waren het ideeén van anderen of van mij?
Een positiever geluid verwachtte ik te vinden in de stem van mijn hart.  Ik bracht mijn hart tot leven. Ik gaf het armen, een stem, benen. Zo ontwikkelde zich professor Plezier. De keuze voor plezier, vrij spelen en onderzoeken gaf meer en meer ruimte voor creativiteit en vrijheid. Het bleek nog heel lastig te zijn om heel dichtbij mezelf te blijven. Ik ben behoorlijk op de proef gesteld. Ik heb de kracht van professor Plezier opnieuw moeten ontdekken.

In het vrije spelen en gebruik van creatieve werkvormen ontdekte ik een belangrijke voorspeller en stimulans om de ontwikkeling van mijn potentieel, talenten, doelen en vaardigheden kracht bij te zetten.

Het is mijn wens dat ik met mijn werk anderen kan inspireren om hun hart te blijven volgen. We hebben allemaal een hart in ons, dat vol zit met mooie verhalen die gehoord en gezien willen worden. Je hart volgen, is de weg van de held.

De avonturen van Katinka 

De avonturen van Katinka (8) gaan over haar zoektocht naar geluk.  Een weg van knoeien, groeien en bloeien. Prof. Plezier en zijn vrienden zijn geluksbrengers en bewakers van speelwensen van kinderen. Deze opdracht is hun ernst. In het eerste verhaal “Boxdorp in rep en roer” wordt Katinka uitgedaagd om mee te gaan naar Boxdorp. Katinka weigert aanvankelijk. Ze heeft helemaal geen tijd en zin om te spelen.  Trouwens meisjes van 8 spelen niet meer. Op wonderlijke wijze komt Katinka in Boxdorp terecht. Ze kan pas naar huis als ze prof. Plezier heeft gevonden.

De avonturen van Katinka zijn een aanmoediging om te blijven spelen. Daar heeft prof. Plezier wat op gevonden.

 

Avonturenpark Wishdom World - stel je eens voor

 

Ik droom van een avonturenpark. Een avonturenpark voor kinderen, waar spelen, creativiteitsontwikkeling en plezier centraal staan. Plezier als kompas voor ontwikkeling van je talenten en een betekenisvol leven.

Stel je eens voor als deze droom werkelijkheid zou zijn? Ik zie een avontuurlijke omgeving waar kinderen met veel enthousiasme en grote nieuwsgierigheid op ontdekkingsreis zijn. Plezier hebben is het uitgangspunt. Kinderen kunnen als op een universiteit, vrij en fundamenteel onderzoek doen. Kinderen laten weten wat ze nodig hebben om hun wensen en doelen te realiseren. Ik zie verschillende themaruimtes, die in verschillende fases van je ontdekkingsreis van groot belang kunnen zijn. Ik zie ook kinderen die lekker in alle stilte aan het lezen zijn. Andere kinderen spelen weer samen. Belangrijke regel op het park, samen plezier beleven. Samen bouwen aan een speel-, leef- en werkomgeving waar iedereen het beste van zichzelf kan laten zien. Stel je toch eens voor….

 

Nieuwsbrief

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden, dan kunt u zich opgeven voor de nieuwsbrief.

You have Successfully Subscribed!